سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه
باید آنقدر شنید و شنید و شنید.......
باید آنقدر فکرید و فکرید و فکرید......
تا بتوان
نوشت.
اکنون دنیای بی عدالتی است
ما هم به حدیث نفس نویسان افزودیم خود را
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱ ق.ظ

اصلاح الگوی مصرف

اصلاح الگوی مصرف در این از سوی صاحبنظران مطرح شده و می شود.اما نگاه رهبری در این حوزه قدری متفاوت است.اگر قرار است در مقابل استکبار بایستیم بایستی بر نقاط ضعف خود فایق آییم والا از همان نقطه مورد هجوم مستکبران عالم قرار می‌گیرم.هر چند که اسراف در فرهنگ اسلام گناه بزرگی است اما متاسفانه سبک زیستن ما در این مورد با شیوه اسلامی آن قدری تفاوت دارد.درموضوع مصرف گرایی و عدم رعایت اصولی و منطقی مصرف در ایران می توان دو عامل را معرفی کرد یکی سهل انگاری خود ما که ریشه در فرهنگ ما دارد و دیگیری سیستم تبلیغاتی رسانه ها که عامدانه دست بر این چرخه نهاده اند و در حال چرخاندن آن هستند. یکی از دوستان من فایلی را برایم ایمیل کرد که آمار و اطلاعاتی در این مورد ارائه می دهد.صحت و سقم آن را نمی دانم .اما دور از ذهن هم نیست که اینگونه باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۲ ، ۱۰:۵۱
سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۴:۴۱ ب.ظ

زن، شوهر و یک تعبیر عاشقانه

زن و شوهر، همسر



این مطلب را در سایت تبیان مطالعه کردم و به نظرم غنی رسید.تعبیر قرآن نسبت به زن و شوهر این است که آنها برای یکدیگر لباس هستند. لباس چه ویژگیهایی دارد که در این مقاله می خوانیم.هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَ أَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ) آنها لباس شما هستند و شما لباس آنها (بقره ،187).
۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۲ ، ۱۶:۴۱
دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷ ق.ظ

فیلم مستند جنگ پنهان ایران در سوریه

مستند جنگ پنهانم ایران در سوریه

این فیلم مستند ساخته شبکه bbc فارسی است که با عناد و دشمنی خاصی اما آروم و زیر پوستی مخاطب خود رو به خصومت با حکومت اسلامی ایران می کشاد. داستان پختن قرباغه رو همه ما شنیدیم.اگر قورباغه رو در آب داغ بندازید به سرعت از آنفرار می کند اما اگر در آب سردی که بر روی اجاق قرار دارد بگذاریم آرام آرام آب داغ می شود و قورباغه نیز می‌پزد و روحش به دیار باقی می رود. هر رسانه ای رویکردی دارد که در جهت آن می نویسد و می سازد و خبر تولید میکند.بنابراین ببینید و بعد قضاوت کنید که:

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۱:۰۷
دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴ ق.ظ

حیاط خانه ای پر از خاطره

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۰:۴۴
دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۷ ق.ظ

برج میلاد در شب ابری


دیشب توی تراس رفتم و برج میلاد رو در زیر آسمان ابری شهر تهران دیدم که یک عکس زیبا از آن گرفتم و براتون میفرستم.اگر برای طراحی خواستید ایمیل بزنید تا فایل اصلی رو براتون ارسال کنم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۰:۳۷
دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۵ ق.ظ

مدرک زورکی!

امروز مدرک گرای پدر صاحب دانشگاه و جامعه را به معنای دقیق کلمه در آورده است.

دکتر زیاد و عالم کم؛

ارشد زیاد و محقق کم؛

اینهمه دکتر در آمده اما علوم در مملکت ما یتیم است.

اینهم یک سند که چه با حال است.این تصویر مربوط به یکی از باجه تلفن های روبروی دانشگاه تهران در خیابان انقلاب است که خیلی پر بار است.

مدرک زورکی


۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۰:۳۵
دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۸ ق.ظ

اعدام مدرنیته با طناب سنت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۰:۲۸

مستند میراث آلبرتا یک مستند پر سر و صدایی بود که نسخه2 آن چند وقتی است وارد بازار شده است. در ابتدای مستند البرتا 1 خانم مریم اسلامی یکی از دانشجویان دانشگاه بریتیش کانادا و فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف که رتبه تک رقمی کنکور هم بوده از وضعیت دانشگاه های ایران می نالید و در اعتراض به این وضعیت عامل اصلی رفتن به خارج از کشور و ادامه تحصیلش را چنین بیان می کند: در ایران دانشگاه ها فقط برای درس  نیستند در حالی که در اروپا و امریکا خصوصا کانادا فقط در س و علم است که در دانشگاه ارزش دارد نه چیز دیگر.شاید افرادی که شبیه به این دوستمان هم کم نباشند که اینگونه می اندیشند و انتظار دارند در ایران هم درس و علم آموزی در دانشگاه فقط وجود داشته باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۰:۲۵
دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳ ق.ظ

ماه محرم و عشق من حسین

تصویر دل

گرافیست نیستم اما گاهی برای دل خودم یه چیزایی رو طراحی می کنم.مثلا این چند پوستر.

حسین(ع) حقیقتی ناب است که اگر او را یافتیم به راستی رستگاریم.

طرح گرافیکی من شاید بشود تصویری از دل

و یا شاید در همین حوالی بماند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۰:۱۳
دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۰۳ ق.ظ

انسان تک بعدی

دنیای امروز ما آنقدر از گذشته خود فاصله گرفته که دیگر نمی توان آن را از دوردست هم مشاهده کرد.تفاوتهایی که گاه اساسی و بنیادی است. یکی از این تفاوتها ظهور انسان تک بعدی است. انسانی که فقط برای یک رشته و یک ساحت ساخته شده است.انسان تک بعدی محصول دنیای مدرن است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۰:۰۳
شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۱ ب.ظ

نخ نمایان سبک زندگی اسلامی


یادم هست که در دوران نوجوانی پدرم می گفت که پسرم،اسلام برای همه وجوه زندگی بشر برنامه دارد، حتی جزئی ترین وجه زندگی ما در دین تعریف و آدابی دارد که انسان مسلم باید به آن قائل و عامل باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۲ ، ۱۲:۱۱
سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲ ق.ظ

واژه مفهوم نیست

واژه مفهوم نیست

طبیعت برای حرکت در مسیر خود نیاز به وجود ارتباط بین همه اجزای خویش است. زمین با آب، جانداران با بی جانان ، سنگ با خاک و غیره . همه انواع موجودات با یکدیگر در ارتباطند. این ارتباط به شدت حیاتی است زیرا بقا موجودات(آنچه که موجود است از جانداران تا بی جان) به آن وابسته است.انسانها حتما به گیاهان نیازمندند تا خود را بپوشانند تا از کسیژنش تنفس کنند تا از سایه آن و خنکای آن بهره گیرند.برعکس این رابطه نیز مصداق دارد گیاهان نیز به جانوان نیازمنداند. مثلا فضولات آنها برای رشد گیاهان سودمند است. این چرخه را علم چرخه اکوسیستم نامیده است که برای آن نیز مصادیق فراوانی نام برده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۲ ، ۱۰:۱۲