سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه
باید آنقدر شنید و شنید و شنید.......
باید آنقدر فکرید و فکرید و فکرید......
تا بتوان
نوشت.
اکنون دنیای بی عدالتی است
ما هم به حدیث نفس نویسان افزودیم خود را
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷ ب.ظ

روزنامه اعتماد

روزنامه اعتماد
نخستین شماره روزنامه «اعتماد»، خردادماه سال ۸۱ به مدیرمسئولی الیاس حضرتی منتشر شد. وی از اعضای ارشد حزب اعتماد ملی (تأسیس شده در سال 84 توسط کروبی) و نماینده سابق رشت و تهران در مجلس شورای اسلامی است. شرکت در تحصن مجلس ششم را می توان از نقاط کلیدی در طول فعالیت های سیاسی وی  دانست.

آدرس وب‌سایت

http://etemadnewspaper.ir

سال تاسیس

1381

رتبه در سایت آلکسا

7681

منابع مالی

آگهی-...

مشی سیاسی

اصلاح‌طلب

وابستگی یا تمایل سیاسی

اعتماد ملی-کروبی و سید محمد خاتمی

عملکرد در فتنه 88

حمایت از کروبی و موسوی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول

الیاس حضرتی

سردبیر

بهروز بهزدای

عناصر اثرگذار

محمد حضرتی

بیشترین بازدیدکننده‌های سایت به ترتیب کشور

ایران

اتفاقات خاص

توقیف در دوران فتنه- مصاحبه با جوانفکر و توقیف مجدد  روزنامه

روزنامه اعتماد از رسانه های جریان اصلاحات است که در انتخابات دور نهم و دهم ریاست جمهوری از کاندیداتوری کروبی حمایت کرد. در دوران فتنه 88 هم نقش یکی از پایگاه های رسانه ای سران فتنه را در میان مطبوعات کشور ایفا می کرد. اعتماد در 10 اسفندماه ۸۸  به دستور هیئت نظارت بر مطبوعات به علت تخلفات مختلف و اصرار بر تکرار آنها، بعد از دریافت هشت تذکر، موقتاً توقیف شد.

بعد از رفع توقیف سال 88، انتشار مجدد این روزنامه از 29 خردادماه 1390 از سر گرفته شد. آغاز مجدد انتشار اعتماد هم همراه با پیام تبریک سید محمد خاتمی و ابراز خوشحالی وی بود؛ هر چند که اعتماد وی را در آستانه انتخابات 88 تشبیه به تدارکاتچی کرده و از وی خواسته بود دیگر نامزد ریاست جمهوری نشود.

 اعتماد در آبان‌ماه سال 90 با انجام مصاحبه ای جنجالی با علی اکبر جوانفکر، سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران و همچنین مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری دوباره توقیف شد. جوانفکر در آن مصاحبه به بسیاری از نهادها و مسئولین نظام اتهاماتی را نسبت داده بود. شریعتمداری در یادداشتی در کیهان مصاحبه اعتماد با جوانفکر را نشانی از حرکت مشترک جریان فتنه و انحراف معرفی کرد.

ترفندهای گرافیکی

روزنامه اعتماد در شماره 29 شهریورماه 1388 خود تصویری را در صفحه اول به چاپ رساند تا «حضور گسترده سبزها» در راهپیمایی روز قدس آن سال را به بینندگان خود القا کند. اصل تصویر از خیابان کریمخان زند برداشته شده بود، اما مقایسه میان عکس های دیگر رسانه ها نشان می داد تصویری که روزنامه «اعتماد» منتشر کرده، کاملاً دستکاری شده است؛ جالب آنجا بود که عکس روزنامه حتی با عکس سایت روزنامه اعتماد هم تفاوت های مشهودی داشت.

این اقدام ناشیانه اعتماد سبب شد که رسانه های داخلی با لفظ «معجزه اعتماد با کمک فتوشاپ» به نقد این اقدام غیر اخلاقی اعتماد بپردازد.

 اختلاف‌اندازی بین نیروهای انقلاب

اخبار و جهت گیری های اعتماد بعد از مرگ فتنه 88 به سمت ایجاد اختلاف در میان نیروهای انقلابی و اصولگرا بوده است. مصاحبه جوانفکر یکی از پررنگ ترین این فعالیت ها می باشد. در انتخابات مجلس نهم نیز اعتماد تمام تلاش خود را کوفتن بر طبل این اختلافات گذاشته بود؛ تاآنجاکه بعد از انتخابات و در ماجرای انتخاب رئیس مجلس با بزرگ دانستن اختلافات جریان اصولگرا به تخریب حداد عادل پرداخت.

 

نظرات (۲)

۰۸ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۰ ندا عی قرلو
چه جالب...اینجا که نظری ندارم میتونم نظر درج کنم...خخخخخخخخ الله اکبر...
پاسخ:
سلام
ممنونم از نظر شما
!!!
خیلی جالبه
لطفا بقیه روزنامه ها رو هم بنویسید.
پاسخ:
سلام
تعدادی از روزنامه ها هستند که در بخش رسانه می تونید مطالعه کنید
اما مابقی رو هم وقت کنم چشم
سپاس