سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه
باید آنقدر شنید و شنید و شنید.......
باید آنقدر فکرید و فکرید و فکرید......
تا بتوان
نوشت.
اکنون دنیای بی عدالتی است
ما هم به حدیث نفس نویسان افزودیم خود را
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

یکی از دوستان و خوانندگان" سیاق اندیشه" با نام مستعار "دانشجو" و جدیدا هم با نام مستعار "دانشجوی همیشگی" که به ما لطف دارند، دیروز مطلبی رو به صورت خصوصی ارسال کردند . بنده هم ضمن تشکر و قدردانی ار ایشان، درخواستی رو از همه بازدیدکنندگان و خود شخص ارسال کننده نظر، مسئلت دارم که راجع به این بخش نظر بدهید.

عین عبارات این خواننده محترم رو در این بخش می آورم. لطفا تشریح کنید و شما هم نظرات خودتون رو مرقوم بفرمایید.

"باسلام

بابت بعضی از پستها واقعا سپاسگزارم، خیلی مفید است

ولی در کل از وبلاگتان زیاد خوشم نمی آید یعنی از نوع نوشتنتان اصلا! البته دلیل هم دارد.. امیدوارم رفته رفته که قلم می زنید بدانید عیب کار کجاست.. هر نوشته باید بوی خاصی بدهد و آن بو؛ بوی ......... است.. منِ خواننده باید آن بو را با گوشت و پوست و تمام وجودم حس کنم.. خُوب حس نمی کنم! سخن را کوتاه می کنم و امیدوارم خود به آن چه که مدنظر است برسید.. ولی خوب هر از گاهی سر میزنم.. برخی پستها خوب است.. بعضی پستها را می خوانم..

کامنت را بصورت خصوصی ارسال می کنم؛ چون میخواهم فقط نویسنده ی وبلاگ بخواند

مویدباشید"

پاسخ من:

* من در این وبلاگ قلم نمی زنم فقط تیتر می زنم؛

* وبلاگ اقتضائات خودش را دارد.نشریه نیست،سایت هم نیست؛

* هر کسی نظری دارد و محترم است.از اینکه از وبلاگ من خوشتون نمیاد مختار هستید؛

* این عبارت را من نمی فهمم "هر نوشته باید بوی خاصی بدهد"؛

اگر شما می فهمید بگویید. یا نویسنده این پیام منظورشان را بهتر بفرمایند. تا آنجایی که من مطلع هستم چیزی را جع به بو نخواندم و نمی دانم.این بو چیست؟چگونه حاصل می شود؟راهنمایی بفرمایید!

* چگونه می توان بو را با گوشت و پوست حس کرد؟؛

* نیازی به جمله پایین نیست.وقتی کسی کامن خصوصی می فرستد یعنی می خواهد فقط نویسنده آن را بخواند.با نوشتن این جمله یا بنده را احمق و نادان فرض می کنیم یا ....!نمی دانم؛

* این مسئله خیلی طبیعی است که هر رسانه ای را صد در صد دوست نداشته باشیم.مگر تمام برنامه های تلویزیون یا روزنامه ها و غیره را می بینید و یا می خوانید؟ نه به برخی موضوعات علاقه دارید و به برخی ندارید؛

اگر برخی از مطالب را می خوانید و مفید است و برخی دیگر را نمی خوانید به دلیل علاقه شماست نه بو، گوشت و پوست و غیره.


هدف بنده این است:

* درج یک مطلب علامت سوالی برای تحقیق و تفکر بیشتر در ذهن مخاطب ایجاد کند؛

* پل ارتباطی من با دوستان و هم فکران و بازدیدکنندگان سیال اینترنت است.


با تشکر

تقدیم به همه شما


نظرات (۹)

باسلام

البته جواب بنده که کامل نبود

و بنده قصد درس آموزی ندارم

پاسخ:
بله
ممنونم

سلام

پاسخ به سین

بحث بنده راجع به روح نوشته هاست و نه مواردی که شما مطرح کردید..

مویدباشید

خب هرکسی راجع ب هرچیزی نظری داره.........ب خاطرهمینه ک دنیارنگارنگه.......تواین دنیاهرآدمی باسلیقه خاص کنارآدمای دیگه واین ینی همون آزادی..........بنظرمنم آقای ابراهیمی ب ماسرفصل میدن موضوع میدن راجع ب اون بنویسیم.........هرچیزی ک ایده باشه واسه نوشتن...........معرفی کتاب وموضوع.........خوب شمااز2تاپست خوش میادمن2تای دیگه وبقیه ام ازپست های دیگه.........اگه قراره همشوبرطبق خواست شماقراربدن سلیقه بقیه چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممکن شماب مسایل سیاسی علاقمندباشین من اجتماعی یکی ورزشی یکی هنری........درنتیجه هرکسی ب علایق خودش میرسه شما بهترین مجله روهم ک بگیرین تمام صفحاتش روکه باگوشت وپوست حس نمیکنیدشایداصلابه بعضی مطالب علاقمندنیسین......
پاسخ:
سلام
هرچند اسم مستعار سین باران رو قرار دادید و من اسمتون رو نمی دونم اما حرفاتون رو دقیقا تصدیق می کنم
سپاس
خب هرکسی راجع ب هرچیزی نظری داره.........ب خاطرهمینه ک دنیارنگارنگه.......تواین دنیاهرآدمی باسلیقه خاص کنارآدمای دیگه واین ینی همون آزادی..........بنظرمنم آقای ابراهیمی ب ماسرفصل میدن موضوع میدن راجع ب اون بنویسیم.........هرچیزی ک ایده باشه واسه نوشتن...........معرفی کتاب وموضوع.........خوب شمااز2تاپست خوش میادمن2تای دیگه وبقیه ام ازپست های دیگه.........اگه قراره همشوبرطبق خواست شماقراربدن سلیقه بقیه چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممکن شماب مسایل سیاسی علاقمندباشین من اجتماعی یکی ورزشی یکی هنری........درنتیجه هرکسی ب علایق خودش میرسه شما بهترین مجله روهم ک بگیرین تمام صفحاتش روکه باگوشت وپوست حس نمیکنیدشایداصلابه بعضی مطالب علاقمندنیسین......

ضمنا شما خودتان گفته ی خودتان را نقض می کنید! پس چطور تاکید بنده به خصوصی بودن کامنت را دال بر ............. تلقی می کنید( عباراتی که شما به کار برده اید را به کار نمی برم)

اگر میفرمایید نیازی به تاکید نیست و خود میدانم که ارسال خصوصی یعنی چه؟ پس چرا به آن عمل نکردید؟

کامنت بنده را فقط خود نویسنده مشاهده کرد و خواند؟؟

انشاالله موفق باشید

پاسخ:
سلام
انتخاب این کامنت به دلیل درسهایی که در سوال شما بود صورت گرفته.
اینکه: ما نباید گمان کنیم هر نشریه و یا هر سایتی باید دقیقا میل ما رفتار بکنه
آرای افراد با هم متفاوته
از شما ممنونم که این موضوع را به این شکل مطرح کردید.
سپاس

باسلام مجدد

به این دلیل نام دانشجوی همیشگی را گذاشته بودم که در بین کامنتها؛ کامنت(هایی) را دیدم که با این نام بود ولی بنده نگذاشته بودم لذا خواستم بدانید همان منتقد همیشگی هستم!

یاحق

پاسخ:
بله متوجه شدم
ممنونم از زحمات شما

باسلام و احترام

1- در رابطه با پاسخ اول شما: اتفاقا میخواستم به همین مورد اشاره کنید!

* من در این وبلاگ قلم نمی زنم فقط تیتر می زنم؛

چون میخواستم در رابطه با عبارت " حدیث نفس نویسان" بگویم که دیدم مطلبی که از خود شما باشد یا نمیبینم و یا کم میبینم یعنی برای بنده تا حال اینطور بوده... لذا خواستم اول خودتان به این نکته پی ببرید که خوب خدارو شگر خودتان هم اشاره فرمودید.. فلذا فعلا به مرحله ی حدیث نفس نویسان نرسیده اید!!! که اگر می رسیدید حتما آن بو را هم حس می کردید.. !

* چگونه می توان بو را با گوشت و پوست حس کرد؟

وقتی به رتبه ی........... رسیدید؛ انشاالله حتما آن بو را با گوشت و پوست و ... حس میکنید و به استنشاق بقیه هم می رسد انشاالله!

2- * نیازی به جمله پایین نیست.وقتی کسی کامنت خصوصی می فرستد یعنی می خواهد فقط نویسنده آن را بخواند.با نوشتن این جمله یا بنده را احمق و نادان فرض می کنیم یا ....!نمی دانم؛

 برادر محترمم! بنده قصد جسارت نداشتم ولی به دو دلیل متن را نوشتم:

الف: چون میدانستم که رسانه ای اش می کنید و خوب حدسم درست بود و همین کار را هم کردید! فلذا تعمدا نوشتم که بر روی صفحه نگذارید ولی ظاهرا افاقه نکرد و شما کار خودتان را کردید!

ب: به خاطر همان بوی خاص! خصوصی بودنش را با اضافه کردن متن؛ مجدد تاکید کردم ..

 اما! بنده همین قسمت از متن شما را به منزله ی بی احترامی و جسارت تلقی کردم! چون منظور بنده به هیچ وجه آن چیزی که شما نوشته اید نبوده و نیست

3- اگر رسانه ای کردن کامنت از نظر شما ایراد ندارد از نظر بنده هم موردی ندارد.. ولی نه الان! الان اصلا این رفتار شما را نپسندیدم.. شما که ایمیل بنده را دارید؛ لطف می کردید جواب را برایم میگذاشتید و بعد هم اشاره می کردید که میتوان این موضوع را رسانه ای کرد یا نه؟!

4- اگر برخی از مطالب را می خوانید و مفید است و برخی دیگر را نمی خوانید به دلیل علاقه شماست نه بو، گوشت و پوست و غیره.

بله درست است؛ خواندن برخی مطالب به دلیل علاقه است و نه بو و وگوشت و...!، چون در قسمت بالا خدمتتان گفتم؛ هنوز به جمع حدیث نفس نویسان نپیوسته اید فلذا آن بو هم احساس نمی شود

با تمام این اوصاف، از حسن توجه شما بسیار سپاسگزارم

موید باشید

پاسخ:
سلام
از اینکه مورد عنایت و توجه شما قرار گرفتم تشکر می کنم.
قصد بنده هم مشارکت دوستان است
یا علی
۰۸ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۵۵ محسن بابایی
بهتره که خودش بیاد و توضیح بده
ما چی بگیم!
بو!