سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه
باید آنقدر شنید و شنید و شنید.......
باید آنقدر فکرید و فکرید و فکرید......
تا بتوان
نوشت.
اکنون دنیای بی عدالتی است
ما هم به حدیث نفس نویسان افزودیم خود را
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴ ق.ظ

سایت ایران ندا

روز چهارشنبه، ۱۴ مرداد ماه 89 مصادف با سالگرد مشروطیت، گروهک‌های مخالف انقلاب مقیم خارج با همراهی برخی بازیگران داخلی فتنه و با سازماندهی آمریکا و انگلیس و برخی دولت‌های اروپایی، موسسه «ایران ندا» را با امضای ۱۵ تن از فراریان ضد انقلاب خارج از کشور راه اندازی کردند.

این بنیاد قصد پایه گذاری یک تلویزیون و یک سایت را داشت که بخش ماهواره ای آن با نام «رسا» جمعه، ۱۵ مرداد ماه ۸۹ همزمان با پخش اینترنتی آغاز به کار کرد.

آدرس وب سایت

iraneda.net/a/

سال تاسیس

1389

رتبه در سایت آلکسا

 

منابع مالی

ادعای دریافت کمک مالی مردمی

مشی سیاسی

مخالفت با جمهوری اسلامی

وابستگی یا تمایل سیاسی

نامشخص

عملکرد نسبت به فتنه 88

حامی فتنه

مدیرمسئول

مهدی جامی، نیک آهنگ کوثر و معصومه (مصی، مسیح) علی نژاد

سردبیر

 

عناصر اثرگذار

داریوش آشوری، مهران براتی، شهرنوش پارسی‌پور؛ مهدی جامی، رامین جهانبگلو، رضا دقتی، آرش سبحانی، رضا علامه‌زاده، محبوبه عباسقلی‌زاده، کاظم علمداری،  مسیح علی‌نژاد، مهرانگیز کار، نیک‌آهنگ کوثر، محمدرضا نیکفر و محسن نامجو

بیشترین بازدید کننده‌ها

 

اتفاقات خاص

پروژه «یک روز از زندگی ایرانیان»

موسسان معلوم‌الحال

 داریوش آشوری، نویسنده و مترجم فراری؛ مهران براتی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی؛ شهرنوش پارسی‌پور؛ مهدی جامی، سردبیر اخراجی رادیو زمانه و همکار سابق «بی. بی. سی»؛ رامین جهانبگلو، فعال موسسه سوروس؛ رضا دقتی، آرش سبحانی، رضا علامه‌زاده، از مستندسازان و نویسندگان ضد انقلاب؛ محبوبه عباسقلی‌زاده؛ کاظم علمداری؛  مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی؛ مهرانگیز کار، سلطنت طلب و همسر سیامک پورزند؛ نیک‌آهنگ کوثر، کاریکاتوریست روزنامه های زنجیره اصلاحات و مدیر سایت خودنویس و محمدرضا نیکفر و محسن نامجو، روزنامه نگار و عکاس فراری، جزو اعضای موسس «ایران ندا» هستند.

 برخی اعضای این باند سابقه ضددینی و لائیک دارند و با بدنام‌ترین محافل صهیونیستی و نومحافظه کار در آمریکا و انگلیس همکاری داشته‌اند.

«عبدالطیف عبادی» در وبلاگ شخصی خود جزئیاتی از پشت پرده راه اندازی تلویزیون اپوزیسیونی «ایران ندا» را فاش کرده است: «من تصور می‌کنم عوامل اصلی بنیاد و تلویزیون ایران ندا سه نفر به نام های مهدی جامی، نیک آهنگ کوثر و معصومه (مصی، مسیح) علی نژاد بوده‌اند و سایر اسامی اعضای این بنیاد را تزیینی می‌دانم. بخصوص اینکه دو سه آدم بدبخت و موجه ساده دل را هم پیدا کرده و به عنوان نخودی اسمشان را در لیست اعضای شرکت سهامی تلویزیون ایران ندا گذاشته بودند تا به توسط نام آن‌ها برای دکان جدیدشان اعتباری کسب کنند و مشتری‌های بیشتری را جلب نمایند.»

بیانیه همسو با فتنه 88

 اعضای هیئت موسس «ایران ندا» طی یک بیانیه مواضع خود را اعلام کردند که در آن صحبت‌های موسوی و کروبی انعکاس یافته است:

«جنبش مردم ایران در طول یک سال گذشته با تحولات رسانه‌ای گسترده‌ای همراه بوده است؛ پیام اصلی این جنبش که نفی تک‌صدایی است، در عمل به ایجاد ده‌ها وب‌سایت و خبرگزاری و رسانه‌های مشارکتی و مردمی انجامیده است!»

جنبش مردمی ایران رسانه‌ای فراگیر نداشته، اما فراگیری رسانه‌های کوچک در انتقال پیام سبز و زندگی خواه آن شگفت‌انگیز بوده؛ چنان که هیچ رسانه بزرگی در خارج از ایران از این رسانه‌های کوچک بی‌نیاز نمانده است.

 با این همه ضرورت داشتن رسانه‌های تصویری‌ای که به همت ایرانیان شکل گرفته باشند، هر روز مطرح بوده است؛ ما در یک سال گذشته در مسیر عمل به این ضرورت حرکت کرده،  همفکری و رایزنی داشته و مقدمات اولیه را برای تاسیس یک رسانه مردمی فراهم آورده‌ایم!

منابع مالی نامشخص!

رضا علامه زاده، فیلمساز ضد انقلاب هم که در جریان سناریونویسی شکنجه و تجاوز، در خدمت «بی. بی. سی» انگلیس قرار داشت، درباره استقلال شبکه مورد نظر به رادیو فرانسه گفت: ما دنبال عدم وابستگی هستیم و حرکات خود را ادامه جنبش مشروطیت می‌دانیم.

لازم به ذکر است، در بیانیه منتشره‌آن‌هاادعا شده که رسانه های مذکور تنهااز سوی کمک‌های مردمی تأمین هزینه خواهند شد:

«رسانه‌ای که ما برای پایه‌گذاری آن تلاش می‌کنیم،از نظر مالی شفاف است و می‌خواهد به کمک مالی ایرانیان متکی باشد.این جمع به هیچ کمک‌کننده مالی و به هیچ فرد یا نهادی وابستگی سیاسی ندارد و نخواهد داشت و همواره به اصول حرفه‌ای و پیش‌رو در کار رسانه پایبند می‌ماند!»

این در حالی است که به عنوان مثال هنوز معلوم نیست 400 هزار دلاری که دولت اصلاحات برای شبکه «صبا» پرداخت، کجا رفته و به نظر می‌رسد اتفاقی که برای کمک‌های مالی سایر سایت‌های ضد انقلاب از جمله «جرس» و «کلمه» پیش آمد، گریبان «ایران ندا» را نیز بگیرد.

این بنیاد برای اقناع مخاطبانش برای کمک‌های مالی از هیچ سخنی فروگزار نیست: «آنان که ارتجاع رژیم را با پوست و گوشت خود حس می‌کنند، حاضر می‌شوند از خرج روزانه بزنند و به رسانه کمک کنند!» 

آیا تبعیدیانی که سال‌ها در برابر همه حیله های رژیم ایستادگی کردند و حاضر نشدند به سفارت ننگین جمهوری اسلامی پا بگذارند و نپذیرفتند که آثارشان را برای چاپ به اداره سانسور جمهوری اسلامی تقدیم کنند، لایق کمک مردم آزاده ایران نیستند؟

توجیه ضعف‌های فنی

پس از آن که پخش اینترنتی تلویزیون «ایران ندا» و «رسا» به دلایل مالی و فنی با مشکل مواجه شد، با اقدامی مضحک سایر مشکلات را به گردن ایران انداختند: «با پارازیت‌هایی که حدس زده می‌شود توسط نهادهای حکومتی روی امواج این تلویزیون‌های ماهواره‌ای پخش می‌گردد، شهروندان ایرانی، بویژه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ماه سال گذشته در دریافت این تلویزیون‌ها مشکل دارند!»

حیازدایی از خانواده‌اصیل ایرانی

بنیاد ضدانقلابی «ایران ندا» در قالب پروژهایی تحت عنوان «یک روز از زندگی ایرانیان» خواستار تهیه فیلم و ارسال آن برای این بنیاد توسط ایرانیان داخل و خارج از کشور شد و در سایت خود نوشت: «ایران ندا در مقابله با این تبعیض آشکار و توجیه ناپذیر، در اولین حرکت مردم نهاد خود از تمام ایرانیان در هر کجا که هستند، دعوت می‌کند تا با هر دوربینی که در اختیار دارند در هشتم آذر ماه سال جاری از زندگی خود، دوروبری ها، حوادث روزمره یا استثنائی که در این روز معین با آن مواجه می‌شوند تصویربرداری کنند و به ایران نداارسال نمایند تا در یک فیلم مستند بلند شرکت کنند.»

اما به واقع این پیشنهاد بیش از هر چیز برای ورود به زندگی خصوصی ایرانیان طرح ریزی شده است.

در بخشی از اطلاعیه بنیاد «ایران ندا» که بر روی صفحه آزمایشی سایت اینترنتی بنیاد مزبور درج شده، خطاب به ایرانیان چنین آمده است: «بیایید در کاری مشترک، یک روز معین از زندگی ایرانیان ... را برای نسل های آینده ثبت کنیم.» به عبارت دیگر آن‌ها انتظار دارند مردم ایران با تصویربرداری از خصوصی‌ترین مکان‌ها و لحظات زندگی خود و ارسال آن برای این تشکیلات در پیشبرد این پروژه که حیازدایی از جوامع ایمانی یکی از اهداف آن است، مشارکت کنند.