سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه
باید آنقدر شنید و شنید و شنید.......
باید آنقدر فکرید و فکرید و فکرید......
تا بتوان
نوشت.
اکنون دنیای بی عدالتی است
ما هم به حدیث نفس نویسان افزودیم خود را
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۳۲ ب.ظ

سایت بالاترین

«بالاترین» به گونه ای طراحی شده که هر فردی که عضو آن است می تواند اخبار و لینک هایی که مورد نظرش است را در آن درج کند.

در ظاهر «بالاترین» خودش محتوایی را تولید نمی کند و این کاربران هستند که با به اشتراک گذاشتن لینک از سایت ها و وبلاگ های مختلف با خلاقیت در تیتر زدن و کلمات کلیدی و از این قبیل اقدامات سعی می کنند نظر دیگر کاربران را جلب کنند.

آدرس وب سایت

balatarin.com

سال تاسیس

2006

رتبه در سایت آلکسا

2891

منابع مالی

 

مشی سیاسی

مخالف جمهوری اسلامی

وابستگی یا تمایل سیاسی

نامشخص

عملکرد در فتنه 88

جهت دهی اعتراضات به آشوب،شایعه پراکنی

مدیرمسئول

مهدی یحیی نژاد

سردبیر

 

عناصراثرگذار

منوشه امیر، عزیز آشفته

بیشترین بازدیدکننده‌ها

 

اتفاقات خاص

روز عید بهاییان و همچنین آغاز سال نوی صهیونیست‌ها

 

اهداف گردانندگان بالاترین زمانی بیش از پیش آشکار شد که مدیران سایت، عضویت را از حالت عمومی خارج و منوط به دعوت اعضای قبلی کردند و در اقدامی بی سابقه بیش از 1000 نفر از کاربران فعال را اخراج نمودند.

مهمترین دلیل تصفیه کاربران، نحوه عمل سایت است.

اخباری در این سایت در صدر قرار می گیرد که کاربران عضو به آن امتیاز دهند. در حال حاضر تعداد اعضای باقی مانده که به اخبار امتیاز می دهند و یا می توانند دوستانشان را برای عضویت دعوت کنند، معدودی از اپوزیسیون خارج نشین مخالف جمهوری اسلامی هستند که با امتیازات هدفدار، اخبار منفی و بر ضد جمهوری اسلامی را به عنوان بالاترین نمایش می دهند.

گرداندگان سایت چه کسانی هستند؟

مهدی یحیی نژاد، به گفته خودش سایت بالاترین را در 16 اوت سال 2006 راه اندازی کرده است. اما به واقع یحیی نژاد کیست؟

او عضو تیم المپیاد فیزیک و برنده مدال برنز در المپیاد جهانی فیزیک از تیم ایران و در دانشگاه های صنعتی شریف(تهران)، تورنتو(کانادا)، «ام.‌آی.‌ تی» (دکتری در فیزیک و بیوانفورماتیک)آمریکاواستنفورد (پسادکترا در بیوانفورماتیک) آمریکا تحصیل کرده و اکنون در شمال کالیفرنیای آمریکا سکنی گزیده است.

نکته مهم درباره یحیی نژاد فعالیت های خاموش وی طول مدت تحصیل در ایران است.

دوستان هم‌دوره ای وی در دانشگاه شریف به این مطلب تاکید دارند که در طول تحصیل، نظرات او عمدتاً مخالف تصمیمات نظام جمهوری اسلامی بود و بیشترین همفکرانش اعضای گروه های دانشجویی مخالف و معارض بودند.

با این حال گرداننده اصلی بالاترین را می توان منوچهر ساچمه چی(منوشه امیر)، عضو وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و سردبیر بخش فارسی وزارت امور خارجه اسرائیل دانست که یحیی نژاد زیر نظر او فعالیت می کند.

وضعیت «عزیز آشفته» به عنوان یکی دیگر از مدیران ظاهری بالاترین نیز به همین منوال است؛ البته سابقه درخشان یحیی نژاد در کارنامه او نیست. وی ساکن سوئد است و از سوابق وی می توان به مقالات ضد ایرانی و توهین به مقدسات اسلامی در بالاترین اشاره کرد.

شورای عمومی فتنه

در طول انتخابات سال 88 سایت بالاترین در کنار فیس بوک و توییتر، به کانون تجمع هواداران فتنه و تقویت اخبار و شایعاتی تبدیل شد که تنها هدفش ضربه زدن به حیثیت نظام اسلامی ایران در قالب جمهوری خواهی و ملی گرایی بود.

در زمان تجمعات مختلف در تهران، همواره اخباری روی سایت قرار می گرفت که نوع اطلاع رسانی آن نشان می داد افرادی که ادعا می کنند از داخل ایران در حال انتشار اخبار هستند، در واقع پرسنل سایت و یا عوامل خارج نشین فتنه اند.

با وجود اتمام قضایای مربوط به انتخابات، بالاترین به وضعیت اولیه خود بازنگشت و با همان روند تدوین شده دوران انتخابات (ضریه زدن به ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران) به کار خود ادامه داد.

آزادی به سبک بالاترین

نمی توان در بالاترین مطلبی در دفاع از نظام جمهوری اسلامی پیدا کرد، دلیل اصلی آن هم فیلترینگ شدید سایت از سوی مدیران آن است، اما در مقابل، لینک های غیر اخلاقی و توهین به مقدسات اسلامی به راحتی منتشر می شود.

آزادی در بالاترین فقط در حوزه تخریب نظام جمهوری اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی معنا پیدا می کند و گردانندگان آن تاب شنیدن سخن مخالف را ندارند!

نمونه اهانت های آشکار به مقدسات را می توان در مطالب ماه محرم این سایت یافت؛ مانند این نمونه که: «ماه دروغ، خرافات و عقب ماندگی، ماهی که یک ملت برای اعرابی که هزاران سال پیش به کشورش حمله کردند و نیاکانش را به خاک خون کشیدند و تجاوز کردند، عزاداری می کند. این همان ماهی است که ایرانیان به شعور انسان در قرن بیست و یکم توهین می کنند.»

انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام و ائمه معصومین، توهین به امامان معصوم، مراجع دینی و حمایت از شاهین نجفی، خواننده هتاک و مرتد از جمله نقاط سیاه در پرونده بالاترین است.

نکته جالب توجه اینکه، در کنار این حجم توهین به مقدسات اسلامی، بالاترین روز اول اریبهشت، روز عید بهاییان و همچنین آغاز سال نوی صهیونیست ها را با تغییر لوگوی خود به کاربرانش تبریک می گوید.

در مجموع می توان مشی کلی بالاترین را ایجاد هماهنگی و خط دهی به اپوزیسیون در پوشش یک سایت کاربر محور دانست.

ترویج مسائل غیراخلاقی و ضد دینی در جهت استحاله اعتقادی کاربران هم مسئله پررنگی است که در بالاترین نمایان است.