سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه
باید آنقدر شنید و شنید و شنید.......
باید آنقدر فکرید و فکرید و فکرید......
تا بتوان
نوشت.
اکنون دنیای بی عدالتی است
ما هم به حدیث نفس نویسان افزودیم خود را
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸ ب.ظ

سبک زندگی

انسان وقتی به دنیامی آید مدتی را زندگی می‌کند و بعد می‌میرد. شیوه و راه زندگی در این مدت را سبک زندگی و یا lifestyle می‌گویند. در تمدن غرب اهمیتی برای زندگی پس از مرگ قائل نیستند و یا اساسا آن را رد می‌کنند. اما در مکتب اسلام سبک زیستن مبتنی بر باور و اندیشه نظری و عملی به دنیای پس از مرگ است. لذا تمام امور از جزئی تا کلی آن را یاد خدا و معاد در بر می‌گیرد.

وقتی انسان به دنیا می آید برای رسیدن به اهداف بلند و کوتاه خود تلاش می‌کند.در تلاش است تا نیازهای خود را برطرف کند.برای این منظور باید با هر آنچه که در اطرافش موجود است ارتباط برقرا کند. راز ماندگاری انسان در برقراری ارتباط است. انسان ها به صورت کلی در چهار نوع ارتباط محصورند.

ارتباط با خویشتن

ارتباط با محیط طبیعی

ارتباط با دیگر انسانها

ارتباط با خدا

در زندگی یک انسان موحد مسلم سه ارتباط اولی نیز با ارتباط با خدا معنادار می‌شود.  ارتباط با خدا را می‌توان در دو دسته کلی تقسیم بندی کرد.

ارتباط خالق هستی در قالب عبادات و دعا

ارتباط با خدا به شکل یادخدا(ذکرالله)

ذکرالله در سه رابطه انسان با خود، انسان با محیط و انسان با دیگران نقش اساسی و اصلی را ایفا می‌کند.در مکاتب دیگر این وجه یا وجود ندارد و یا به شکلی که اسلام مطرح کرده وجود ندارد.هر فعل و یا رفتاری که انسان در طول این مدت انجام می‌دهدمصادیقی از موضوع سبک زندگی است که در مکتب متعالی اسلام وجهی از مرگ آگاهی در آن وجود دارد.