سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه
باید آنقدر شنید و شنید و شنید.......
باید آنقدر فکرید و فکرید و فکرید......
تا بتوان
نوشت.
اکنون دنیای بی عدالتی است
ما هم به حدیث نفس نویسان افزودیم خود را
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
شنبه, ۷ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵ ب.ظ

قصه های خوب برای بچه های خوب

خاطره ای از رهبری در سفر به استان یزد

در دیماه سال 86 مقام معظم رهبری سفری به استان یزد داشته اند که دیشب مشغول مطالعه متن سخنان ایشان در جمع نخبگان یزد بودم .رهبری خاطره ای را از کتاب آقای مهدى آذر یزدى نقل کردند که خواندن آن برای مخاطب "همراه من" جالب و از جهاتی درخور تامل است.

"... چندى پیش در یک برنامه‌ى تلویزیونى دیدم که از ایشان (مهدى آذر یزدى) تجلیل کرده بودند. من با اینکه وقتم هم کم است، از وقتى تلویزیون را روشن کردم و دیدم که از ایشان دارد تجلیل میشود، پاى آن برنامه نشستم، صحبتهاى خود ایشان را هم گوش کردم. ایشان در آنجا میگفتند که در طول آن سالهاى پیش از انقلاب هیچکس کمترین تشکرى، تقدیرى از این مرد زحمتکش و خدوم نکرده. آن برنامه را که من دیدم، نکته‌اى در ذهنم بود و دلم خواست که آن را یک وقتى به ایشان بگویم، فکر میکردم دیگر امکان ندارد و عملى نیست؛ کجا حالا ما آقاى آذر یزدى را زیارت کنیم! حالا تصادفاً امشب ایشان اینجا هستند. آن نکته این است که من خودم را از جهت رسیدگى به فرزندانم، بخشى مدیون این مرد و کتاب این مرد میدانم. آنوقتى که کتاب ایشان درآمد - اول هم به نظرم دو جلد، سه جلد، تا آنوقتى که من اطلاع پیدا کردم، از این کتاب درآمده بود؛ «قصه‌هاى خوب براى بچه‌هاى خوب» - من رفتم تورق کردم. بچه‌هاى ما داشتند به دوران مُراهقى - یعنى نزدیکى به بلوغ - میرسیدند، دوره هم دوره‌ى طاغوت بود و همه‌ى عوامل در جهت گمره‌سازى ذهن و دل جوان حرکت میکرد. من دلم میخواست چیزى باشد که جوانهاى ما با او هدایت شوند و جاذبه هم داشته باشد. خب، کتاب خوب که خیلى بود. بنده فهرست پیشنهادى کتاب مینوشتم و بین جوانهاى دانشجو و دانش‌آموزهاى سطوح بالاى دبیرستانها پخش میشد، اما براى بچه‌هاى کوچک، دستمان خالى بود، تا اینکه کتاب ایشان را من پیدا کردم. نگاه کردم دیدم این از جهات متعددى، از دو سه جهت، همان چیزى است که من دنبالش میگردم. به نظرم دو جلد یا سه جلد آنوقت چاپ شده بود، خریدم. بعد هم دنبالش گشتم تا اینکه جلد پنجم به نظرم یا ششم - حالا درست نمیدانم، یادم نیست - درآمد؛ بتدریج چاپ شد و من رفتم تهیه کردم و براى فرزندانم خریدم. نه فقط فرزندان، بلکه در سطح شعاع ارتباطات فامیلى و دوستانه، هرجا دستم رسید و فرزندى داشتند که مناسب بود با این قضیه، این کتاب ایشان را معرفى کردم. خواستم این حق‌شناسى را من به نوبه‌ى خود کرده باشم. ایشان یک خلأئى را در یک برهه‌ى از زمان براى زنجیره‌ى طولانى فرهنگى این کشور پر کردند. این کار، با ارزش است. خداوند از شما - آقاى مهدى آذر یزدى! - این خدمت را قبول کند و مأجور باشید. این ستایشهاى زبانى و اینها، اجر کارهائى که با اخلاص انجام گرفته باشد، نمیشود؛ اجر کار مخلصانه را خدا باید بدهد و خدا هم خواهد داد."

این وبلاگ منتظر نظرات شما دوستان عزیز است.

نظرات (۳)

رهبری در حوزه ادبیات و هنر مطاعات حرفه ای دارند. انتشارات سوره مهر کتابی را با محوریت نظرات رهبری در حوزه کتاب با نام "کتاب من" منتشر کرده که خواندنی است.
پاسخ:
سلام
بله همین طور است که شما گفتید
کتاب من
یکی از کتابهای خوبی است که منتشر شده است
خوندان آن را برای همه دوستان پیشنهاد می کنم
۰۹ دی ۹۲ ، ۱۳:۴۷ ارادتمند
خوب بید!
پاسخ:
سلام
خوب بود نه خوب بید
فارس گو باش
حب الوطن من الایمان
۰۸ دی ۹۲ ، ۲۱:۱۰ حورا صابری
باسلام.
بچه که بودم کتاب داستان های آقای آذر یزدی رو زیاد میخوندم.
الآن هم گاهی اوقات اون کتاب ها رو میخونم.به نظر من قصه های ایشون کوچیک و بزرگ نمیشناسه. خوندن یک همچین کتاب هایی رو به همه توصیه میکنم. واقعا دوست داشتنی اند.