سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه

مجله‌ الکترونیک فرهنگی و اجتماعی

سیاق اندیشه
باید آنقدر شنید و شنید و شنید.......
باید آنقدر فکرید و فکرید و فکرید......
تا بتوان
نوشت.
اکنون دنیای بی عدالتی است
ما هم به حدیث نفس نویسان افزودیم خود را
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۰۷ ب.ظ

ویکی پدیای فارسی ده ساله شد

امروز در جستجوی اینترنتی خودم به مطلبی برخوردم که اطلاع رسانی و تحلیل آن خالی از لطف نیست.برای جستجوی واژه‌ای در سایت گوگل معمولا اولین سایت‌های معرفی شده ویکی پدیاست. این سایت در زبانهای مختلف دنیا فرهنگ لغت اینترنتی را ایجاد کرده است که گاها جستجوی اینترنتی افراد را در کوتاه مدت سریعتر می‌کند. ویکی پدیا در تاریخ 27 آذر 92 در دانشگاه تهران، دانشکده ادبیات و علوم انسانی تالار فردوسی مراسم بزرگداشت دهمین سال آغاز بکار خود را برگزار می‌کند. این در حالی است که ویکی پدیا فقط از این جهت که اطلاعاتی را در کوتاه ترین زمان به مخاطب می‌دهد قابل تقدیر است و از حیث اینکه اصل بی طرفی را زیر پا گذاشته مورد اتهام است.برخی از واژگانی که در تناسب و در ارتباط با انقلاب اسلامی ایران هستند بی رحمانه و با بی انصافی مورد عنایت مسئولین محترم ویکی پدیا قرار گرفته است.البته جستجویی در این زمینه تصدیقی بر این ادعا است که خرجی ندارد.

به نظرم اگر هدف اطلاع رسانی و ارتقاع سطح آگاهی مردم مورد توجه مسئولین و مدیران این سایت قرار گرفته است بدانند که بی خبری و یا خود را به بی خبری زدن در این مورد توجه مخاطب را جلب می کند و از اعتبار شما می کاهد.